Toimitusehdot

Lyhyesti tömäytettynä


Verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Toimitusehdot takaavat reilunpelin asiakkaalle ja kauppiaalle, vaikkakin meilläpäin asiat hoidetaan kaikkien taiteensääntöjen mukaan ja reilunpelin hengessä jo ihan oletusarvoisesti, ei tässä muuten oltaisi vuodesta 2011 asti puksattu.

Tuotteet toimitetaan Matkahuollon, Postin ja toimittajiemme rahtipalveluiden kautta. Toimituskulut määräytyvät painon mukaan, tuotteen koko rajoittaa toimitustapoja. Myös nouto Pieksämäeltä mahdollista, tällöin noutoajankohta sovitaan erikseen. Toimitusaika-arviot ovat näkyvissä tuotteissa.

Maksutapoina Paytrail:in tuottamat verkkopankkimaksut, Collector laskutus ja osamaksu, sekä luottokunnan palvelut Visa ja Mastercard. HJ Visionsin tuottamina maksutapoina lasku sähköpostitse (tilauksen käsittely maksun saavuttua) ja lasku postitse (vain yritysasiakkaat ja kunnat, luottotiedot tarkistetaan).

 

Yleiset toimitusehdot

 

Myyjä


VirtaHirvi.fi verkkokauppaa ylläpitää HJ Visions (Y-tunnus 2084685-5). Vastuuhenkilönä Jani Hirvonen.
 

Maksutavat


Ellei muuta ole sovittu, verkkokaupassa tehdyt tilaukset maksetaan ennakkoon valittujen pankkien verkkomaksupalveluilla tai etukäteismaksuna tilisiirrolla. Mikäli ennakkoon maksettavaa tilausta ei ole maksettu seitsemän (7) päivän kuluessa tilauksesta, myyjällä on oikeus katsoa tilaus peruutetuksi. Yrityksille ja kunnille maksutapana myös lasku, tällöin tarkistamme luottotiedot.

Kaikki tuotteet ovat myyjän omaisuutta kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu. Minimitilausraja 17,00€.

Ellei noutovalmiiksi ilmoitettua tilausta ole noudettu kahden täyden kalenteriviikon kuluessa ilmoituksesta, myyjällä on oikeus katsoa tilaus peruutetuksi. Noutopiste sijaitsee Pieksämäellä.
 

Perintä


Jos emme ole saaneet suoritusta laskuumme, lähetämme perinnän edellyttämän muistutuslaskun. Jos suoritusta ei makseta muistutuksenkaan jälken, siirtyy lasku perintätoimistolle. Perintämme hoitaa Laihian Laki Oy . 
 

Tilaaminen


Tuotteissa näkyvät toimitusajat ovat arvioita arkipäivinä laskien (esim. 3-7ap.), jotka perustuvat toimittajiemme tietoihin. Mahdollisesti varastossa olevat tuotteet toimitamme 2-5 arkipäivän (2-5ap.) kuluttua maksusta.

Varmistamme tilauskohtaisesti toimitusajat toimittajiltamme, toimitusaika tarkentuu tilauksen siirryttyä ´käsittelyssä´ tilaan, saat samalla ilmoituksen sähköpostiisi.

Tilauksen tuotteet toimitamme samalla kertaa ellei muuta ole sovittu, jos osalla tilauksen tuotteilla on pidempi toimitusaika voidaan erikseen sovittaessa lähettää tilaus kahdessa erässä. Mahdollisesta viivästymisestä ilmoitamme puhelimitse, tai sähköpostitse.

Tehdessään tilauksen verkkokaupasta asiakas saa automaattisen kopion tilauksesta sähköpostiinsa. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa tuotteen lopullista hintaa ja muita tietoja ennen tilauksen vahvistamista, mikäli havaitsee alunperin ilmoitetuissa tiedoissa ilmeisen kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheen. Tilaajalla on oikeus päättää pidetäänkö tilaus voimassa korjatuin ehdoin ja tiedoin. Tilauksen tilan ollessa käsittelyssä näet arvioidun toimitusajan. Kun tilauksen tila on hankinnassa toimitusajan perään mahdollisuuksien mukaan lisätään arvioitu lähetyspäivä.

Tehdessään tilauksen asiakas hyväksyy sen, että myyjä voi lähettää asiakkaalle sähköistä viestintää (kuten tekstiviestejä) tilauksen käsittelyä koskien. Asiakkaan yhteystiedot voidaan myös luovuttaa rahdinkuljettajalle (kolmas osapuoli), ja rahdinkuljettaja voi lähettää asiakkaalle sähköisiä viestejä (kuten tekstiviestejä) koskien tilauksen toimitusta.

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita toimitetaan vain Manner-Suomeen.
 

Hinnat ja Ehdot


Kaikki hinnat sisältävät voimassaolevan arvonlisäveron ellei erikseen muuta mainita. Asiakkaan tulee itse tarkistaa kulloinkin voimassaolevat toimitusehdot jokaisen tilauksen yhteydessä.

Hintavirhetapauksissa HJ Visions voi vedota erehdykseen.
 

Toimitustapa ja -aika


Tuotteiden toimitusaika on varastotuotteilla noin 2-5 työpäivää ja toimittajan varastotuotteilla 2-7 arkipäivää tilisiirtona tehtävän maksun vastaanottamisesta tai Paytrailin maksutapoja käytettäessä tilauksen vahvistamisesta. Toimitusaika-arviot näkyvät tuotetiedoissa ja ne vahvistetaan laskutus- tai tilauksen  käsittelysähköpostissa. Hankintatuotteilla (tehdastilaus, maahantuojanvarasto) toimitusajat ovat pääosin 7-21 arkipäivää.

Kaikki verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan Postin, Matkahuollon tai toimittajiemme rahtipalveluita käyttäen. Kulloinkin valittavissa olevat toimitustavat esitetään asiakkaalle tilausvaiheessa. Jos esimerkiksi tuotteen koon vuoksi joudumme vaihtamaan toimitustapaa, sovitaan ja hyväksytetään vaihtoehtoinen tapa asiakkaan kanssa.

Verkkokaupalla on myös noutopiste Pieksämäellä, josta tilaukset voi tulla noutamaan erikseen sovittavina aikoina ilman lisäkuluja.

Kaikki tilaukset toimitetaan kertatoimituksina vasta kun kaikki tilatut tuotteet ovat saapuneet varastoon ellei toisin sovita. Myyjällä on kuitenkin halutessaan oikeus lähettää tilaus myös osatoimituksena, jolloin osatoimituksesta ei peritä lisähintaa. Jos asiakas pyytää tilauksensa toimitettavan osatoimituksina, kustakin osatoimituksesta voidaan periä toimitusmaksu erikseen.

HJ Visions ei luonnollisesti voi vastata kolmannesta osapuolesta aiheutuvista viivästyksistä tilauksien toimituksessa, pyrimme kuitenkin aina toimittamaan tilaukset mahdollisemman nopeasti.
 

Palautusoikeus


Luonnollisilla henkilöillä on Kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus verkkokaupasta tilaamilleen ja verkossa maksamilleen myyntikuntoisille tuotteille.

KSL 5. luvun 16 § mukaisesti palautusoikeus ei koske tilaustyönä valmistettuja tuotteita, sellaisia tuotteita joita ei voi lainkaan tai ilman huomattavaa tappiota myydä kolmannelle osapuolelle. Muiden tuotteiden osalta noudatetaan Kuluttajansuojalakia.

Palautettavat tuotteet tulee joko palauttaa myyjän toimipisteeseen tai lähettää myyjälle hyvin pakattuna Matkahuollon bussipakettina, jolloin myyjä maksaa palautuskulut.

Asiakkaan on varmistuttava siitä että saa palautusta lähetettäessä joko kuitin tai vaihtoehtoisesti oman kappaleen tai kopion palautusosoitekortista.

Myyjä korvaa asiakkaan mahdollisesti itse maksamat palautuskulut ainoastaan siltä osin kuin myyjän ja Matkahuollon tai itellan välisen sopimuksen mukainen asiakaspalautus olisi maksanut. Ohjeita palautuksen lähettämiseen saa lähimmästä Matkahuollon palvelu- tai noutopisteestä. Myyjä ei vastaa palautettavan lähetyksen pakkauskuluista.

Jälkivaatimuksella (esim. posti- tai bussiennakolla) lähetettyjä palautuksia ei lunasteta.

Jos asiakkaalle toimitettua tuotetta ei voida kuljettaa tavanomaisesti (esimerkiksi suurikokoinen, särkyvä tai painava (>60kg) lähetys, tai esimerkiksi kotiinkuljetus tai nouto asiakkaan kotoa), asiakas vastaa kaikista toimitus- ja palautuskuluista itse.

Edellämainitussa tapauksessa tavarankuljettajan mahdollisesti suoraan myyjältä veloittamien palautuskulujen osuus vähennetään asiakkaalle maksettavasta kauppasumman palautuksesta. Jos kyseessä on ollut laskutilaus, alkuperäisestä laskusta hyvitetään vain em. kulujen jälkeen ylijäävä osuus tuotteiden hinnasta, alkuperäiset toimituskulut ja mahdollinen laskutuslisä jäävät kuitenkin asiakkaan maksettavaksi.

Palautettavien tuotteiden mukana paketin sisällä on ehdottomasti oltava tilauksen mukana tullut lähetyslista, sen kopio tai selkeä vapaamuotoinen dokumentti josta selviävät asiakkaan tiedot, tilauksen tiedot, sekä asiakkaan tilinumero rahojen palautusta varten. Ellei palautuksen mukana ole tarvittavia tietoja, perimme asian selvittelystä toimistokuluina 10 euroa.

Kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty, myyjä palauttaa etukäteen maksetun kauppasumman vähennettynä mahdollisilla toimistokuluilla 30 päivän kuluessa. Kauppasumman palautus tehdään pääsääntöisesti tilisiirtona asiakkaan ilmoittamalle tilille alkuperäisestä maksutavasta riippumatta.

Palautukset aiheuttavat huomattavia lisäkuluja yritykselle, joten varmista tuotteen soveltuvuus ennen tilaamista, yhteensopivuuksien ym. kanssa autan mielelläni. Ennen palautusta ota yhteyttä myyntiin.

Varavoimatuotteilla, tehdastilauksilla, aggregaateilla ja määrämittaisilla tuotteilla, esim. kaapelit ja johtotiet ei ole palautusoikeutta.
 

Kuljetusvauriot


Ennen lähetyksen vastaanottamista asiakkaan tulee tarkistaa, ettei se ole vaurioitunut kuljetuksessa. Jos paketissa näkyy tai on muuten havaittavissa selkeitä merkkejä sen vaurioitumisesta, asiakkaan on välittömästi tehtävä vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle sekä mahdollisimman pian ilmoitettava vahingosta myyjälle sähköpostitse.

Lisävaurioiden ja -kustannusten välttämiseksi kuljetusvaurion kärsinyttä tuotetta ei tule lähettää takaisin ennen myyjän lähettämiä toimintaohjeita. Useimmat tilanteet voidaan selvittää pitkälti esimerkiksi digitaalisten valokuvien avulla.

Noutopisteestä noudetut tuotteet tulee tarkistaa noutohetkellä, myyjä ei vastaa tavaranluovutuksen jälkeen ilmenneistä vahingoista.
 

Reklamaatiot


Mahdolliset tilaukseen liittyvät reklamaatiot tulee esittää kirjallisesti 3 vuorokauden kuluessa sähköpostitse myyjälle tilausvahvistuksessa mainittuun osoitteeseen. Myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata virhe tarkistettuaan tuote jota reklamaatio koskee. Mikäli asiakkaalle koituisi virheen korjaamisesta olennaista haittaa tai kieltäytymiseen on joku muu erityinen syy, asiakkaalla on oikeus kieltäytyä virheen oikaisusta KSL 5. luvun 18 § mukaan.

Jos asiakkaan ilman myyjältä saatua tai vastoin myyjän antamaa ohjetta tekemä takuupalautus todetaan aiheettomaksi, asiakas on velvollinen korvaamaan myyjälle aiheettomasta palautuksesta mahdollisesti aiheutuneet toimituskulut molempiin suuntiin.
 

Myyjän oikeudet


Myyjä pidättää oikeuden toimittaa asiakkaalle korvaava hyödyke jos asiakkaan tilaamaa hyödykettä ei ole saatavilla. Myyjä pidättää myös oikeuden yksipuolisesti perua osia tilauksesta muun tilauksen toimittamiseksi mikäli jokin puuttuva tilauksen osa viivästyttäisi koko tilauksen toimitusta kohtuuttomasti tai estäisi sen kokonaan.

Myyjä pidättää itsellään oikeuden olla käsittelemättä tilausta tai peruuttaa jo tehdyn tilauksen kokonaisuudessaan tarkempaa syytä ilmoittamatta, tällöin tilauksesta mahdollisesti ennakkoon maksettu summa palautetaan asiakkaalle mahdollisimman pian.
 

Myyjän vastuu


Myyjä ei vastaa tuotteille asiakkaan virheellisestä toiminnasta johtuvasta tuotevirheestä. Myyjä ei myöskään vastaa myydyn tuotteen asiakkaalle aiheuttamista välillisistä vahingoista, tai välillisistä vahingoista jotka johtuvat siitä ettei myyjä ota tilausta vastaan tai ei voi toimittaa tilausta sovitussa ajassa. Myyjä ei myöskään vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä joka on myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella (force majeure).
 

Tuotetiedot & Takuu


HJ Visions ei vastaa teknisten ja kuvien tietojen oikeellisuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa teknisiätietoja ilman eri ilmoitusta.

Useimmilla tuotteilla on valmistajien myöntämä vähintään 1 vuoden takuu, takuuajat mainitaan tuotetiedoissa. Mahdolliset valaisimeen sisältyvät valonlähteet eivät sisälly valaisimen takuuseen, ellei sitä ole erikseen mainittu. Myöskään valonlähteissä ei ole takuuta, ellei sitä ole erikseen mainittu. Aggregaattien takuuaika on 1- tai 2-vuotta, kuitenkin max.1000h käyttöaika.

Emme korvaa vaihtotyötä, mikä aiheutuu esimerkiksi takuunalaisen tuotteen rikkoutumisesta.

Takuuasioissa ottakaa ensin yhteyttä myyjään.

 

Erimielisyydet


Näitä toimitusehtoja koskevat erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Ellei neuvotteluin päästä yhteisymmärrykseen, riita-asiat käsitellään Mikkelin käräjäoikeudessa. Näihin toimitusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

 

Rekisteriseloste


Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste
 

Rekisterinpitäjä


HJ Visions
Sorvarintie 1
76850 Naarajärvi
 

Rekisteriasioista vastaava yhteyshenkilö


Jani Hirvonen
myynti@virtahirvi.fi
myynti@hjvisions.fi
050 345 1569
 

Rekisterin nimi


Verkkokaupan www.virtahirvi.fi asiakasrekisteri
 

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus


Rekisteriä käytetään ainoastaan verkkokaupan ja asiakkaan väliseen asiakassuhteen ylläpitoon. Tuotearvostelujen kirjoittaminen edellyttä asiakastiliä.
 

Rekisterin tietosisältö


Asiakkaan perustiedot: asiakasnumero, sukunimi, etunimi, postiosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero, matkapuhelinnumero, sähköpostiosoite, tilaushistoria ja toimituksen seurantatiedot.

Rekisteriin tallennetaan asiakkaan mahdollisesti antama lupa lähettää markkinointiviestintää (uutiskirje).
 

Säännönmukaiset tietolähteet


Yhteystiedot tallennetaan asiakkaan rekisteröitymisen yhteydessä. Muut tiedot tallentuvat asiakkaan tehdessä ostoksia verkkokaupassa.
 

Säännönmukaiset tietojen luovutukset  ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle


Rekisterin ylläpitäjä ei luovuta tietoja ulkopuolisille tahoille.
 

Rekisterin suojauksen periaatteet


Rekisterinpitäjän tietojärjestelmä sekä tiedostot on suojattu normaalisti käytössä olevilla teknisillä sujausmenetelmillä. Rekisterin käyttöoikeus edellyttää henkilökohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka myönnetään vain rekisterinpitäjän henkilökuntaan kuuluvalle, jonka asemaan ja tehtäviin mainittu käyttöoikeus liittyy.


Toimitusehdot päivitetty 8.12.2016 (lisätty rekisteriseloste myös toimitusehtoihin)